Информация о событии Название события Живий Вертеп у Паулінів в Броварах Описание события 16 січня

суботу, 17 жовтня 2020 р.

Похорон текст обряду

 

Обряд поховання померлого (похорону). Католицький молитовник.




І коли рука твоя спокушає тебе, відітни її: краще тобі ввійти до життя одноруким, ніж з обома руками ввійти до геєнни, до огню невгасимого,                де їхній червяк не вмирає, і не гасне огонь.                І коли нога твоя спокушає тебе, відітни її: краще тобі ввійти до життя одноногим, ніж з обома ногами бути вкиненому до геєнни, до огню невгасимого,                де їхній червяк не вмирає, і не гасне огонь.                І коли твоє око тебе спокушає, вибери його: краще тобі однооким ввійти в Царство Боже, ніж з обома очима бути вкиненому до геєнни огненної,                де їхній червяк не вмирає, і не гасне огонь!               Українською
Обряд поховання померлого (похорону). Католицький молитовник.

Смерть є завжди болісним пережиттям. Однак і на цю подію ми, віруючі, хочемо дивитися через Христа. Для віруючого життя не закінчується, але змінюється.

Якщо тіло померлого залишається вдома, родина та близькі приятелі приходять помолитися. Це гарний християнський звичай молитовного чування при померлому. При труні померлого запалюємо свічку. Світло є символом віри. Церква постійно молиться: "А світло вічне нехай йому світить". Квіти, які складаємо біля померлого є знаком, що ми віримо у вічне життя. Під час чування можна співати жалісні, покутні пісні, читати відповідні псалми, відмовляти скорботну і славну частину розарія, літанію до всіх святих.

Чування при померлому
Пс 25(24)
До Тебе, о Господи, підношу мою душу,
О Боже мій, на Тебе покладаюсь,
Не дай, щоб я осоромивсь!
Не дай, щоб вороги мої знущалися надо мною!
Бо ніхто з тих, що на Тебе чекають, не осоромиться.
Нехай осоромляться віроломні без причини.
Вкажи мені, о Господи, Твої дороги,
Навчи мене, де Твої стежки.
Напути мене по Твоїй правді й навчи мене,
Бо Ти Бог, мій Спаситель,
Тебе очікую весь день.
Згадай про Твоє милосердя, Господи,
І про Твою милість, вона бо споконвіку.
Гріхів юності моєї і переступів моїх не згадуй,
З милосердя Твого згадай мене,
О Господи, доброти Твоєї ради. Добрий Господь і праведний, Тому й навчає грішників дороги. Напоумляє покірних на правду
І навчає смиренних путі своєї.
Усі стежки Господні - милість і правда
Для тих, що бережуть завіт його і свідоцтва.
Імені Твого ради, Господи,
Відпусти гріх мій, бо він великий.
Хто він, той чоловік, що Господа боїться?
Він вкаже йому дорогу, яку той має вибрати.
Сам він зазнає щастя,
І рід його успадкує землю.
Довірливий Господь до тих, які його бояться,
І свій завіт дає їм знати.
Очі мої завжди до Господа,
Він бо звільнить від сіті мої ноги.
Зглянься і змилосердься надо мною,
Бо я самотній і нещасний.
Злагідни скорботи мого серця
І виведи мене з тісноти моєї.
Споглянь на моє горе й на труд мій,
І відпусти всі мої гріхи.
Глянь, яка безліч ворогів у мене,
Ненавистю лютою ненавидять мене.
Збережи мою душу й спаси мене,
Щоб я не зазнав ганьби,
бо я до Тебе прибігаю. Нехай правота й
досконалість мене зберігають,
На Тебе бо, о Господи, надіюсь.
Визволь Ізраїля, о Боже,
Від усіх його скорбот.
Літанія за померлих
Отче з неба, Боже, змилуйся над нами!
Сину, Відкупителю світу, Боже,
Духу Святий, Боже,
Свята Трійце, Єдиний Боже,
Свята Маріє, молись за нас!
Брамо Небесна,
Царице Вознесена,
Святий Михаїле, Святий Яне Хрестителю, Святий Иосифе,
Святий... (покровитель померлого),
Усі Святі Божі, моліться за нас!
Будь йому (їй) милосердний,
спаси його (її) Господи!
Від зла всякого,
Від терпіння у чистилищі,
Заради Твого Втілення,
Заради Твого Народження,
Заради Твого страждання і посту,
Заради Хреста і самотності Твоєї,
Заради Твоєї смерті і покладення до гробу,
Заради Воскресіння Твого,
Заради Вознесіння Твого,
Заради зіслання Святого Духа,
Заради Твого приходу у славі,
Просимо Тебе, прости нам наші гріхи,
вислухай нас, Господи! Просимо Тебе, дай нам прагнення неба, Просимо Тебе, збережи нас від наглої і несподіваної смерті, Просимо Тебе, оберігай наших рідних і доброчинців від вічного осудження, Просимо Тебе, будь милосердним до тих, які
загинули в автокатастрофах і війнах, Просимо Тебе, даруй усім вірним померлим вічне спочивання,
Просимо Тебе, дозволь їм радіти у славі воскресіння.

Агнче Божий, що береш гріхи світу,
Змилуйся над нами!
Агнче Божий, що береш гріхи світу,
Змилуйся над нами!
Агнче Божий, що береш гріхи світу,
Змилуйся над нами!

Молімося: Боже, Ти вчинив, що Твій Син переміг смерть і вознісся на небо, даруй Твоїм померлим участь у Його перемозі над смертю, щоб ми могли навіки перебувати з Тобою, своїм Творцем і Спасителем. Через Христа, Господа нашого. Амінь.

1. В домі померлого
Священик: В ім'я Отця і Сина і Святого Духа. Вірні: Амінь.
С: Отець милосердя і Бог усякої втіхи нехай буде з усіма вами. В.: І з Духом твоїм.
С: Ми зібралися тут, щоб попрощатися з нашим братом (нашою сестрою) ... Його (її) смерть наповнила скорботою його (її) родину та багатьох з нас. Всі ми хочемо бути з ними в цю тяжку для них хвилину, ми беремо участь в їхньому стражданні і висловлюємо їм наше глибоке співчуття. Ми віримо, що смерть - це початок нового, кращого життя, а наша розлука з померлими лише тимчасова. Ми сподіваємося, що знову зустрінемося з... у домі нашого Небесного Отця.
Священик кропить тіло покійного свяченою водою. Пс 130 (129)
Пр:. Бог милосердний всіх нас визволяє. З глибин взиваю Господи, до Тебе.
О Господи, почуй мій голос! Нехай вуха Твої будуть чулі На голос мого благання.
Якщо, Господи, будеш зважати на беззаконня
- хто встоїть, Владико?
Та в Тебе пробачення, Щоб мали страх перед Тобою. Жду на Господа, душа моя чекає,
І на слово Його я уповаю. Душа моя на Господа чекає Більш, ніж сторожа на ранок.
На Господа, Ізраїлю, надійся,
Бо в Бога є милість
І велике визволення в Нього.
Він викупить Ізраїля
З усіх його злочинів.
Слава Отцю і Сину
І СВЯТОМУ Духу;
Нині і повсякчас, І на віки вічні. Амінь.
Молімося: Тобі, Боже, ми смиренно віддаємо нашого брата якого (нашу сеструяку) Ти любив великою любов'ю усе його (її) земне життя, і просимо тепер звільнити його (її) від всякого зла і дарувати йому (їй) вічний спокій. Для нашого брата (нашої сестри) ... земне життя вже минуло, тому, всемилостивий Боже, ми благаємо Тебе: приведи його (її) до Твого Царства, де не буде вже ні смутку, ні нарікання, ні болю, а спокій і радість з Твоїм Сином і Духом Святим, на віки вічні. В.: Амінь.

2. Процесія до Храму
Пс 51 (50)
Пр: Вічне спочивання дай йому (їй), Боже, і світло віковічне хай йому (їй) світить.
Помилуй мене, Боже, з милості Твоєї; З великого милосердя Твого зітри мої провини.
Обмий мене повнотою від вини моєї, Очисти мене від гріха мого.
Провини бо мої я знаю
І гріх мій завжди переді мною.
Тобі, єдиному, згрішив я, І зло на очах Твоїх учинив я. Щоб Ти у вироку Твоїм був справедливий І правий, коли будеш судити. Я ж у беззаконні народився, Й у гріху зачала мене моя мати.
Ти любиш правду в серці І в глибині душі мудрості мене навчаєш. Окропи мене іссопом, і я буду чистий, Обмий мене, і я над сніг буду біліший. Дай мені відчути радість і веселість, Нехай радіють кості, які Ти сокрушив. Відверни лице Твоє від гріхів моїх І зітри усі мої провини.
Серце чисте створи мені, о Боже, І дух могутній віднови в нутрі моєму. Не відкидай мене від Твого обличчя, Духу Твого Святого не відбирай у мене. Поверни мені радість Твого спасіння
І зміцни мене духом благородним. Щоб доріг Твоїх навчив я беззаконних, І грішники щоб навернулися до Тебе.
Визволи мене, Боже, від кровопролиття, Боже, мій Спасе,
І язик мій буде радуватись Твоїм милосердям. Господи, відчини мої губи, І уста мої возвістять Твою славу. Ти бо не любиш жертви, І всепалення, коли б я й дав, Ти не хочеш. Жертви Богові - дух покаянний, Серцем сокрушенним і смиренним Ти не нехтуєш, Боже. Слава Отцю, і Сину,
І Святому Духу;
Нині і повсякчас, І на віки вічні. Амінь.

З. У Храмі
Після Святої Літургії останнє прощання з померлим.
С: Попрощаймося з покійним (покійною) ... Все життя він працював і страждав (вона працювала й страждала) з Христом, служив (служила) своїй сім'ї та ближнім, які потребували допомоги. Ми знаємо, що добрі вчинки йдуть за ним (нею) до Божого престолу.
Тому в тихій молитві ми з вірою віддаємо його (її) Божому милосердю.

Прощальний спів:
Прибудьте з неба на молитов голос,
О діти слави, всі святі Божі.
Ви, ангели, зійдіть із хмар ясних,
І ви, спасенні, всі спішіть назустріч.
Пр.: І ангели твою хай душу приймуть, Здіймуть з землі аж до вершин небесних.
Хай піднесе її спасенних пісня
Перед Всевишнього святе обличчя.
Хай обійме тебе Христос-Спаситель,
Тебе покликав він до царства світла.
І хай тобі в воротах Отця дому
Назустріч вийде милостива Мати.
Промінний Христе, наш славетний Спасе,
Єдине світло, тьми яке не знає.
О, будь душі цій вічним спочиванням,
Твоєї слави дай побачить велич.

Окроплення
С: Всемогутній Бог, який відродив тебе з води та Святого Духа для життя вічного, нехай тепер завершить справу, яку Він розпочав на святому хрещенні.
Священик кропить труну свяченою водою.
С: Тіло твоє було храмом Святого Духа; нехай Бог прийме тебе до своєї слави.
С.: Боже, ми віддаємо Тобі нашого брата (нашу сестру) ... і просимо Тебе, всемилосердний Отче, відпустити йому (їй) гріхи, які він вчинив (вона вчинила) через свою людську слабкість, щоб, померши для світу, він жив (вона жила) для Тебе. Через Христа, Господа нашого.
В.: Амінь.

Співаємо антифон
Я - воскресіння і життя. Хто вірує в Мене, хоч і вмре, буде жити. І кожен, хто живе і вірує в Мене, той не вмре повіки.

4. Процесія на кладовище
Пс 116 А
Пр.: В країні життя бачитиму Бога.
Я люблю Господа, бо чув Він Мій голос і мої благання. Бо прихилив до мене своє вухо, Тому взиватиму всі дні мої до Нього.
Обвили мене пута смерті, Сіті шеолу мене вхопили, Журба і горе на мене навалились. І я прикликав ім'я Господнє: "О Господи, благаю, спаси мою душу!"
Добрий Господь і справедливий,
Бог наш - милосердний.
Господь простих пильнує;
Став я нужденним, та Він мені допоможе. Вернись, о душе моя, до свого відпочинку, Бо Господь учинив добро з тобою. Бо врятував життя моє від смерті,
Очі мої від сліз і ноги від падіння.
Я ходитиму перед обличчям Господнім
У живих країні.
Слава Отцю і Сину
І Святому Духу;
Нині і повсякчас,
І на віки вічні. Амінь.

5. Біля могили
Освячення могили

С: Прохаймо Бога, щоб Він благословив могилу нашого брата (нашої сестри). Всемилостивий Боже, Ти, що даєш спочинок душам вірних, молимо Тебе: благослови цю могилу і звільни від усіх гріхів душу... тіло якого (якої) ми сюди ховаємо, щоб разом зі святими він міг (вона могла) вічно радіти у Тобі. Через Христа, Господа нашого.
В.: Амінь.
С: Виконуючи християнський обов'язок поховання людського тіла, з вірою благаймо Бога, дляякого всеживе, щоб Він воскресивтіло нашого брата (нашої сестри) в славі і покликав його (її) до громади святих. Благаймо про це в тихій молитві.

Хвилина тихої молитви.

Молитва вірних
С: Господь наш, Ісус Христос, сказав: "Я воскресіння і життя. Хто в Мене вірує, не вмре повіки". Оживлені цією вірою, спільно молімося до Спасителя за нашого брата (нашу сестру)...
С: Ісусе, Ти плакав над смертю Лазаря; утіш тих, які плачуть над смертю...
В.: Вислухай нас, Господи.
С: Ісусе, Ти воскрешав померлих; даруй нашому брату (нашій сестрі) вічне життя.
В.: Вислухай нас, Господи.
С: Ісусе, тим, хто кається, Ти обіцяв спасіння; візьми нашого брата (нашу сестру) на небо.
В.: Вислухай нас, Господи.
С: Ісусе, Ти обмив нашого брата (нашу сестру) водою хрещення і в таїнстві
Миропомазання дав йому (їй) Святого Духа; приєднай його (її) до сонму своїх вибраних.
В.: Вислухай нас, Господи.
С: Ісусе, Ти годував нашого брата (нашу сестру)... Своїм Пресвятим Тілом і Своєю Кров'ю; удостой його (її) участі у трапезі Твого Царства.
В.: Вислухай нас, Господи.
С: Ісусе, Ти бачиш, що ми страждаємо з причини смерті нашого брата (нашої сестри); даруй нам утіху, що випливає з віри, і зміцни в нас надію на життя вічне.
В.: Вислухай нас, Господи.
С: Єднаючись з усіма вірними, які випередили нас на шляху до вічності, молімося, як навчив нас наш Спаситель.
В.: Отче наш...
С: Боже, Ти даруєш людям життя і воскресіння; вислухай прохання, в яких ми, грішні, благаємо за Твого раба (Твою рабу)... Визволи його (її) із пут смерті і даруй життя у вічному блаженстві з Твоїми святими. Через Христа, Господа нашого.
В.: Амінь.

Благословення
С: Нехай вас благословить Бог, Отець всякої утіхи, який створив людину і дав віруючим надію на воскресіння.
В.: Амінь.
С: Нехай Бог дарує живим прощення гріхів, а всім померлим - світло і спокій.
В.: Амінь.
С: Нехай Він нам дарує щасливе вічне життя з Христом Ісусом, який воістину воскрес із мертвих.
В.: Амінь.
С: Нехай вас благословить Бог Всемогутній, Отець і Син і Святий Дух.
В.: Амінь.
Священик кропить труну свяченою водою, говорить:
Нехай Бог дасть тобі пити з джерела води життя.
Далі священик кидає на труну жменьку землі, говорить:
Ти є порох і порохом станеш, але Господь воскресить тебе останнього дня. Живи у мирі.

Покладення до могили
С: Покладаємо тіло нашого брата (нашої сестри) у могилу. Христос воскрес першим із померлих, і Він відновить наші тлінні тіла на зразок свого переображенного тіла. Він воскресить нашого брата (нашу сестру)коли прийде у славі.

Антифон "Слався, Царице"
Слався, Царице, Мати милосердя! Життя, насолода і надіє наша, слався! Ми до Тебе взиваємо, вигнанці, потомки Єви; за Тобою зітхаємо, тужимо і плачемо у цій сліз долині. Діво, Заступнице наша, просимо, милосердні очі зверни на нас, а Ісуса, благословенний плід утроби Твоєї, по цім вигнанні покажи нам. О ласкава, о милосердна, о солодка Діво Маріє!


Немає коментарів:

Дописати коментар

Парафія Божого Тіла і Крові